Урок 126
Творення і правопис дієприкметників та дієприслівників. Дієприкметниковий та дієприслівникові звороти
Домашнє завдання: Вправа 380, 381
Урок 125
Урок РМ . Формування культури публіцистичного мовлення: способи привернення уваги засоби структурування текст, принципи побудови.
Публіцистичний стиль
Публіцистичний стиль – один із найбільш дійових, широковживаних з-поміж інших стилів, започаткувався одночасно з художнім, офіційно-діловим, науковим, проте тривалий час не мав повноцінного розвитку через втрату українським народом державності. Призначення – обговорення, обстоювання і пропаганда важливих суспільно-політичних ідей, формування відповідної громадської думки, сприяння суспільному розвитку, спонукання до діяльності, до необхідності зайняти певну громадянську позицію, змінити погляди чи сформувати нові. Основна функція – інформативно-пропагандистська. Він забезпечує різні потреби суспільства, пов’язані з політикою, адміністративною і господарською діяльністю. Цей стиль поєднує в собі точність висловлення, логічність доказів із відкритим вираженням експресії та емоційного забарвлення окремих фраз. У публіцистичному стилі широко використовуються суспільно-політична лексика (патріотизм, свобода, толерантність, солідарність, гуманізм тощо), політичні гасла й заклики, урочисті фрази, риторичні запитання та засоби сатири й гумору. Основна форма викладу – монолог. Публіцистичний стиль вбирає в себе елементи офіційно-ділового і наукового стилів. Про силу впливу наукового стилю і спеціальної фразеології на публіцистичний стиль свідчить активне, образне, метафоричне застосування наукової термінології. Не останнє місце в публіцистичному стилі посідають образність, експресивність та інші риси художнього стилю.
Основні ознаки:
– спрямованість на новизну;
– динамічність;
– доступність мови і формулювань;
– поєднання логічності доказів і полемічності викладу;
– наявність низки яскравих засобів позитивного чи негативного авторського тлумачення, яке має здебільшого тенденційний характер тощо.
Основні мовні засоби:
– насиченість суспільно-політичними та соціально-економічними термінами, закликами, гаслами;
– використання багатозначної образної лексики, емоційно-оцінних слів, експресивних сталих словосполучень тощо.
Підстилі:
власне публіцистичний (повідомлення, хроніка, відкриті листи, огляди міжнародного життя, передові статті тощо);
науково-публіцистичний (монографі, статті, нариси);
художньо-публіцистичний (фейлетони, памфлети, нариси тощо).
Жанри:
– передова стаття;
– репортаж;
– замітка;
– інтерв’ю;
– нарис;
– фейлетон;
– памфлет тощо.
Наприклад: Мабуть, на все життя запам’ятають школярі день, коли в присутності найвищих посадових осіб держави, відомих культурних і громадських діячів, численних представників преси й телебачення в Колонній залі Національної філармонії їм потис руки сам Президент України. Цим щасливцям він вручав відзнаки першого Міжнародного конкурсу знавців української мови, започаткованого Освітньою фундацією Петра Яцика, Міністерством освіти і науки України та Лігою українських меценатів.
Домашнє завдання: (письмовий твір!!!!!!) надсилати на e-mail: kat.entova@gmail.com
Урок 123-124
Види, часи, способи дієслів. Особові, родові, числові форми дієслів їх творення. Перехідні і неперехідні дієслова. Стан дієслова.
Опрацювати матеріал . Записати текст (сто слів) визначити перехідні і неперехідні дієслова
Виконати тести.
Немає коментарів:
Дописати коментар