Українська мова 11 клас

Урок 126

Творення і правопис дієприкметників та дієприслівників. Дієприкметниковий та дієприслівникові звороти








Домашнє завдання: Вправа 380, 381

Урок 125

Урок РМ . Формування культури публіцистичного мовлення: способи привернення уваги засоби структурування текст, принципи побудови.

Публіцистичний стиль
Публіцистичний стиль – один із найбільш дійових, широковживаних з-поміж інших стилів, започаткувався одночасно з художнім, офіційно-діловим, науковим, проте тривалий час не мав повноцінного розвитку через втрату українським народом державності. Призначення – обговорення, обстоювання і пропаганда важливих суспільно-політичних ідей, формування відповідної громадської думки, сприяння суспільному розвитку, спонукання до діяльності, до необхідності зайняти певну громадянську позицію, змінити погляди чи сформувати нові. Основна функція – інформативно-пропагандистська. Він забезпечує різні потреби суспільства, пов’язані з політикою, адміністративною і господарською діяльністю. Цей стиль поєднує в собі точність висловлення, логічність доказів із відкритим вираженням експресії та емоційного забарвлення окремих фраз. У публіцистичному стилі широко використовуються суспільно-політична лексика (патріотизм, свобода, толерантність, солідарність, гуманізм тощо), політичні гасла й заклики, урочисті фрази, риторичні запитання та засоби сатири й гумору. Основна форма викладу – монолог. Публіцистичний стиль вбирає в себе елементи офіційно-ділового і наукового стилів. Про силу впливу наукового стилю і спеціальної фразеології на публіцистичний стиль свідчить активне, образне, метафоричне застосування наукової термінології. Не останнє місце в публіцистичному стилі посідають образність, експресивність та інші риси художнього стилю.
Основні ознаки:
           спрямованість на новизну;
           динамічність;
           доступність мови і формулювань;
           поєднання логічності доказів і полемічності викладу;
 наявність низки яскравих засобів позитивного чи негативного авторського тлумачення, яке має здебільшого тенденційний характер тощо.
Основні мовні засоби:
  насиченість суспільно-політичними та соціально-економічними термінами, закликами, гаслами;
 використання багатозначної образної лексики, емоційно-оцінних слів, експресивних сталих словосполучень тощо.
Підстилі:
власне публіцистичний (повідомлення, хроніка, відкриті листи, огляди міжнародного життя, передові статті тощо);
 науково-публіцистичний (монографі, статті, нариси);
 художньо-публіцистичний (фейлетони, памфлети, нариси тощо).
Жанри:
           передова стаття;
           репортаж;
           замітка;
           інтерв’ю;
           нарис;
           фейлетон;
           памфлет тощо.
Наприклад: Мабуть, на все життя запам’ятають школярі день, коли в присутності найвищих посадових осіб держави, відомих культурних і громадських діячів, численних представників преси й телебачення в Колонній залі Національної філармонії їм потис руки сам Президент України. Цим щасливцям він вручав відзнаки першого Міжнародного конкурсу знавців української мови, започаткованого Освітньою фундацією Петра Яцика, Міністерством освіти і науки України та Лігою українських меценатів.
Домашнє завдання: (письмовий твір!!!!!!) надсилати на e-mail:  kat.entova@gmail.com



Урок 123-124

Види, часи, способи дієслів. Особові, родові, числові форми дієслів їх творення. Перехідні і неперехідні дієслова. Стан дієслова.

Опрацювати матеріал . Записати текст (сто слів) визначити перехідні і неперехідні дієслова
Виконати тести.

Урок 109-110
Урок за посиланням натиснути тут (зробити конспект!!!)
Домашнє завдання ст.144 Вправа 176, написати замітку "На порозі вибору"

Урок 106-107
урок за посиланням натисни тут

Урок 105


Немає коментарів:

Дописати коментар